Rapport och Skolsmedjan

Ikväll 19:30 sänds inslaget jag spelade in för Rapport måndags. Vad de kommer lägga tonvikt på har jag ingen aning om, men jag hoppas att behovet av att skapa en lärande organisation kommer fram.

Hela idéen med mitt skolengagemang är att det finns ganska enkla medel för att sätta skolorganisationen i utveckling här och nu, som svensk skolas organisation inte arbetar efter generellt. Därför behöver vi nu sätta fokus på detta. För då kan vi systematiskt tillsammans skapa en angelägen skola för våra barn.

Titta gärna på inslaget, men jag skulle bli ännu lyckligare om du ville följa med till Varberg och Skolsmedjans #afkvarberg14 17-18juni, eller följa vårt arbete via Twitter och Facebook. Tillsammans kan vi skapa en lärande organisation. Tillsammans kan vi vända svensk skola. Tillsammans kan vi se till att ta vara på den fantastiska kompetens som finns i svenska skolan så att den kommer alla våra barn till del. Tillsammans kan vi sätta kompetens i utveckling.

Det är dags att sluta tala om vad andra ska göra utan se vad du kan göra själv. Det gäller alla, från skolministern ner till den enskilda skolans hela personal. För som sagt: Allt är mitt fel, kan vi börja jobba nu? 😉

Leave a Reply

