Skolan måste nå varenda unge! -Mitt svar till Inger Enkvist

Förra veckan skrev Inger Enkvist ett uppmärksammat inlägg på GPdebatt. Jag kunde liksom inte släppa den där texten, då den på så många sätt står för en människosyn jag trodde vi lämnat väldigt långt bakom oss. Om skolan inte längre ska fokusera på att nå varenda unge och jämna ut samhällets olikheter, vad får vi då för samhälle?

Jag skrev ett svar. En text som blev mycket mer personlig än jag hade tänkt. Men också kanske en av mina viktigaste texter. Den publiceras idag på GP. Du kan läsa det här.

Med önskan om en annan skoldebatt.
Karin

Leave a Reply

